aptieka

Vai aptiekām ir ētiski izmantot Melno Piektdienu

Dalies

Melnās piektdienas atlaides ir liels notikums iepirkšanās pasaulē. Pat nozares, kuras parasti nesaistām ar izpārdošanām, pievienojas šai akcijai. Tomēr veselības aprūpes nozarei, īpaši aptiekām, šī akcija jāapsver arī no ētikas puses. Vai ir ētiski, ka joma, kas nodarbojas ar labklājību un bieži vien izplata dzīvību glābjošus medikamentus, ir daļa no tādas akcijas kā “Melnā piektdiena”?

Šī raksta mērķis ir izpētīt šo jautājumu, aplūkojot dažādas mārketinga stratēģijas, kas var būt ētiskas, bet vienlaikus efektīvas. Mēs aplūkosim arī reklāmas pasākumus, kas var padarīt palīdzēt aptiekām izcelties pārpildītajā reklāmas vidē.

Peļņas un atbildības balanss

Aptiekas atrodas biznesa un veselības aprūpes krustcelēs. Līdz ar to “Melnās piektdienas” pārdošanas ētiskais aspekts ir daudz sarežģītāks. Lielākā daļa mazumtirdzniecības nozaru dzenas tikai pēc peļņas, bet aptiekas ir atbildīgas par sabiedrības veselību. Tāpēc var uzskatīt, ka aptieku darbībai ir vēl kāds – ētikas – slānis.

Lai gan aptiekām ir jāsaglabā rentabilitāte, attiecībā uz pārdošanu un akcijām ir jāievēro zināma piesardzība. Viena lieta ir piedāvāt atlaides bezrecepšu medikamentiem un labsajūtas produktiem. Savukārt recepšu zāļu vai svarīgu veselības aprūpes preču izlikšana izpārdošanā var izsaukt kritisku reakciju. Šādas darbības var radīt priekšstatu, ka veselības aprūpe ir komercializēta. Tas var likt apšaubīt aptiekas ētiku.

Mārketinga stratēģijas ētiskai reklāmai

Melnā piektdiena ir sinonīms reklāmai, kad pircēji tiek bombardēti ar piedāvājumiem, atlaidēm un ierobežota laika piedāvājumiem no visām mazumtirdzniecības nozarēm. Ņemot vērā šo spēcīgo konkurenci par patērētāju uzmanību, aptiekām ir visai grūti izcelties. Turklāt ir arī jāievēro ētiskie principi, kas saistīti ar veselības aprūpi.

Šī cīņa par pamanāmību un ētikas saglabāšanu nozīmē arī to, ka aptiekām ir visai izaicinoši veidot reklāmas kampaņas. Šajā sadaļā mēs aplūkosim dažādas stratēģijas, kas var palīdzēt jūsu aptiekai piesaistīt uzmanību un darīt to saskaņā ar veselības aprūpes nozarei raksturīgajiem ētiskajiem apsvērumiem.

  • Izglītojošais mārketings: Tā vietā, lai vienkārši samazinātu cenas produktiem, izmantojiet Melno piektdienu, lai izglītotu klientus. Papildu vērtību varētu radīt informatīvi bukleti vai bezmaksas veselības pārbaudes.
  • Veselības produktu fokuss: Koncentrējiet pārdošanu uz labsajūtas produktiem. Tie var būt, piemēram, vitamīni, ādas kopšanas līdzekļi vai Pfizer medikamenti, kuriem nav vajadzīga recepte un kuri nav dzīvības glābšanas līdzekļi.
  • Komplekti: Izveidojiet veselības un labsajūtas komplektus, kuros apvienoti bezrecepšu produkti par pazeminātu cenu, tādējādi veicinot pirkumus lielos daudzumos, neietekmējot svarīgāko zāļu pārdošanu.
  • Lojalitātes programmas: Izmantojiet šo laiku, lai ieviestu vai uzsvērtu lojalitātes programmas, kas sniedz izdevīgākus piedāvājumus pastāvīgajiem klientiem.

Reklāmas pasākumu plānošana

Uz iespaidīgo Melnās piektdienas reklāmu fona mazumtirgotājiem ir grūti izcelties. Šajā sadaļā aplūkoti veidi, kā aptiekas var piesaistīt klientu uzmanību, vienlaikus saglabājot savus ētikas standartus.

  • Sociālo plašsaziņas līdzekļu pamācības: Vairākas nedēļas pirms Melnās piektdienas sāciet izplatīt saturu par savu ētisko pieeju izpārdošanas sezonai.
  • Sadarbība: Sadarbojieties ar veselības aprūpes organizācijām vai slaveniem veselības blogeriem vebsemināros vai raidierakstos, lai diskutētu par veselību un labsajūtu, neuzkrītoši iepazīstinot ar saviem Melnās piektdienas piedāvājumiem.
  • Efektīvs merčendaizings: Apsveriet savas aptiekas izkārtojumu. Efektīvs preču izkārtojums aptiekā var ievērojami piesaistīt klientu uzmanību.

Ilgtspēja veselības aprūpē

Patērētāju pieprasījums pēc ilgtspējīgas un ētiskas prakses visās nozarēs, tostarp veselības aprūpē, kļūst aizvien aktuālāks.

Aptiekas var atsaukties uz šo pieprasījumu, piedāvājot videi draudzīgus produktus vai atvēlot daļu no Melnās piektdienas ienākumiem labdarības organizācijām.

Secinājums

“Melnā piektdiena” aptiekām ir ne tikai iespēja palielināt pārdošanas apjomus, bet arī ētiski sadarboties ar klientiem. Koncentrējoties uz izglītojošu mārketingu, labsajūtas produktiem un uz sabiedrību orientētām akcijām, aptiekas var piedalīties Melnajā piektdienā un neraizēties par sabiedrības nosodījumu.